Pondělí až pátek: 10.00 – 18.00

Email Prodejna

HONDA CBR1000RR-R Fireblade SP

Přesně proto závodíme. Z doporučení a dobrých rad týmu HRC a našich jezdců vznikl nový model CBR1000RR-R Fireblade. Díky vylepšenému sání a hlavě válců má vyšší výkon ve středním pásmu a upravené převodové poměry zajišťují neuvěřitelnou akceleraci při výjezdech ze zatáček. Zachovali jsme maximální výkon a vylepšili jsme odezvu dvojitého elektronického ovládání plynu motoru, které se přizpůsobuje otáčkám a poskytuje vaší pravé ruce přesnost při ovládání plynu. Snížením hmotnosti a pečlivým vyvážením tuhosti podvozku jsme zlepšili ovladatelnost a cit pro přilnavost. Modernizovaná kapotáž s křidélky i ve větší rychlosti udržují přítlak a snižují potřebnou ovládací sílu a v zatáčkách na závodním okruhu si díky nové jízdní poloze vychutnáte naprostou svobodu. Zkonstruován k závodění? Ne, zrozen k závodění.

 

 

539 587 Kč bez DPH
652 900 Kč
Možnost odpočtu DPH
Kód produktu: CBR1000SPR
Dostupné varianty:

AUTORIZOVANÝ DEALER HONDA

RODINNÝ PODNIK MOTOLETY

SPECIALIZACE NA MOTORKY

VÍCE NEŽ 30 LET ZKUŠENOSTÍ

Popis

Vývoj modelu CBR1000RR-R Fireblade SP opět postoupil o velký krok vpřed, a to především díky novému naladění jeho 1 000cm3 řadového čtyřválcového motoru se semi-cam gear systémem, jenž se vyznačuje ještě silnějším zrychlením ve středních otáčkách a vysokým maximálním výkonem. Úpravami prošla hlava válců, kompresní poměr, časování i pružiny ventilů; u motoru je použit lehčí klikový hřídel a ojnice a převodovka disponuje novými, kratšími převodovými poměry. Elektronická škrticí klapka ovládaná dvěma motory zajišťuje přesnost ovládání a pocitu kontroly v nižších otáčkách a v případě potřeby poskytuje intenzivnější brzdění motorem. Hliníkový rám z lichoběžníkových profilů se vyznačuje novým poddajnějším charakterem, který zlepšuje přesnost řízení a trakci. Výbava také zahrnuje kyvnou vidlici ve stylu modelu RC213V-S, šestiosou jednotku pro měření setrvačných sil (IMU) a elektronický tlumič řízení Honda (HESD) se třemi úrovněmi nastavení. Kompletní odpružení v závodní kvalitě zajišťuje nový elektronicky řízený podvozek Öhlins Smart Electronic Control (S-EC03) s šoupátkovými ventily a s uživatelským rozhraním OBTi. Na přístrojovém panelu je navíc k dispozici nový průvodce nastavením předpětí. Brzdy jsou od společnosti Brembo, s novými čtyřpístovými třmeny Stylema R na předním kole. Nová křidélka zachovávají přítlak, ale v zatáčkách mají o 10 % menší moment odklonu. Také pozice za řídítky byla upravena tak, aby poskytovala jezdci lepší kontrolu. Plnobarevný TFT displej nabízí intuitivní ovládání jízdních režimů a nastavení výkonu, brzdění motorem, systému HSTC, systému pro zamezení zvedání předního kola či režimu Start; všechna nastavení byla revidována tak, aby odpovídala nové úrovni výkonu a zpřevodování. Systém ABS umožňující brzdění v zatáčkách nyní nabízí další nastavení RACE. Ve výbavě nechybí ani signalizace nouzového brzdění Honda ESS a inteligentní klíč Smart Key. K dispozici je také limitovaná edice CBR1000RR-R Fireblade SP Carbon Edition.

Vzhled a výbava

Na střední části přepracované kapotáže jsou umístěna nová křidélka, která vytvářejí přítlačnou sílu pro lepší stabilitu při brzdění a pro konzistentní přilnavost předního kola, o 10 % se však snížila námaha jezdce potřebná pro rychlý průjezd zatáčkami. Pozice za řídítky byla upravena s ohledem na lepší ovladatelnost, ke které přispívají výše položená řídítka a níže umístěné stupačky.

Plně přizpůsobitelný 5palcový TFT displej nabízí intuitivní ovládání prostřednictvím čtyřsměrového ovladače na levé rukojeti. Při studeném startu se nyní červené pole na otáčkoměru postupně posouvá směrem vzhůru s tím, jak se motor blíží své provozní teplotě.

Systém inteligentního klíče Honda Smart Key přispívá k vyšší praktičnosti a systém signalizace nouzového brzdění (ESS) zvyšuje viditelnost pro účastníky silničního provozu za strojem.

Motor

  • Řadový čtyřválcový motor s krátkým zdvihem, který je vybaven technologií semi-cam gear train, disponuje výkonem 160 kW při 14 000 ot./min. a maximálním točivým momentem 113 Nm při 12 000 ot./min.
  • Pro modelový rok 2024 motor disponuje vyšším kompresním poměrem, revidovaným časováním ventilů s novými třístupňovými pružinami s nerovnoměrným stoupáním
  • Kliková skříň byla optimalizována s ohledem na nižší hmotnost a redukci setrvačné hmoty u klikového hřídele a ojnic
  • Všechny převodové poměry i primární převod byly zkráceny pro lepší akceleraci a rychlost při výjezdu ze zatáček
  • Lehký tlumič výfuku Akrapovič disponuje vyšším objemem a sníženou hlučností

Vývojáři týmu HRC odvedli na motoru velké množství práce, jejímž výsledkem je změna v přísunu výkonu i točivého momentu v celém rozmezí otáček. Jejich cílem bylo zvýšit hnací sílu přenášenou na zadní kolo při všech rychlostních stupních.

V motoru bylo použito množství technologií z MotoGP. Tření je sníženo použitím vrstvy diamantu podobného uhlíku (DLC) na palcích vaček – stejně jako u modelu RC213V-S. V modelovém roce 2020 byl tento proces u sériově vyráběného motocyklu použit poprvé, ve srovnání s provedením bez povlaku z DLC dochází ke snížení třecích ztrát ve ventilovém rozvodu o 35 %.

Elektronika motoru

  • Nová elektronicky řízená škrticí klapka se dvěma motory zajišťuje hladkou kontrolu jak při akceleraci, tak při brzdění motorem
  • Devítistupňový systém nastavitelné kontroly trakce Honda Selectable Torque Control (HSTC) byl optimalizován s ohledem na nový charakter výkonu a převodové poměry
  • 3 standardní jízdní režimy včetně možnosti přizpůsobení revidovaných parametrů nastavení výkonu, brzdění motorem, HSTC a systému pro zamezení zvedání předního kola
  • Režim Start se 4 úrovněmi nastavení ve standardní výbavě

U devítistupňového systému nastavitelné kontroly trakce Honda Selectable Torque Control (HSTC) došlo v roce 2022 k dalším úpravám jeho funkce. Rozdíl mezi načasováním zásahu a mírou kontrolou prokluzu (která sleduje rychlost změny prokluzu na základě poměru otáček předního a zadního kola) byl upraven tak, aby poskytoval mnohem plynulejší a intuitivnější řízení přilnavosti, přičemž software byl vyvinut na základě rozsáhlé zpětné vazby od špičkových jezdců z celého světa, včetně jezdců týmu HRC. Pro modelový rok 2024 byl systém HSTC optimalizován s ohledem na charakter přísunu výkonu a revidované převodové poměry.

K dispozici jsou tři standardní jízdní režimy, které umožňují úpravu výkonu a charakteru motoru. Výkon (Power – P) je možné nastavit na úroveň od 1 do 5, přičemž 1 nabízí maximální a přímý výkon. Brzdění motorem (Engine Brake – EB) reguluje výkon při zavřené škrticí klapce v úrovních 1–3, přičemž 1 znamená nejsilnější brzdění motorem zajišťované elektronicky řízenou škrticí klapkou se dvěma motory. Systém pro zamezení zvedání předního kola (Wheelie – W) rovněž nabízí úrovně 1–3 (a také možnost úplného vypnutí), kdy 1 nabízí nejslabší regulaci výkonu. Všechna nastavení byla pro modelový rok 2024 upravena.

Podvozek

  • Revidovaný hliníkový rám s novým vyvážením tuhosti pro lepší přesnost řízení a pocit přilnavosti
  • Třetí generace systému Öhlins Smart Electronic Control (S-EC3.0) nabízí vylepšenou nabídku nastavení díky novému průvodci nastavením předpětí na displeji
  • 43mm vidlice Öhlins NPX (SV) i zadní tlumič TTX36 (SV) jsou vybaveny vnitřní konstrukcí se šoupátkovými ventily
  • Nové radiální čtyřpístové třmeny Brembo Stylema R jsou ovládány systémem ABS umožňujícím brzdění v zatáčkách, který nově disponuje třemi režimy STANDARD/TRACK/RACE
  • Nová pozice při jízdě daná výše položenými řídítky a sníženými stupačkami poskytuje jezdci více volnosti a kontroly.
  • Šestiosá jednotka pro měření setrvačných sil (Inertial Measurement Unit – IMU) od firmy Bosch zajišťuje přesný výpočet dynamického chování
  • 3stupňový elektronický tlumič řízení Honda (HESD) od firmy Showa zajišťuje kontrolu stability díky řízení prostřednictvím IMU

CBR1000RR-R Fireblade SP je prvním produkčním motocyklem na světě, který je vybaven třetí generací 43mm inverzní vidlice Öhlins S-EC3.0 (SV) NPX. Díky použití vnitřní konstrukce se šoupátkovým ventilem je dosaženo vyšší kvality jízdy a stability při zatáčení v průběhu celého zdvihu odpružení. Zároveň s tím se zlepšilo vnímání přilnavosti předního kola. Vidlice je uchycena pomocí exkluzivního kovaného hliníkového horního a dolního třmenu a její délka nabízí více volnosti pro změny geometrie. Přední vidlici, jejíž parametry dosahují závodních kvalit, sekunduje zadní tlumič Öhlins TTX36 S-EC3.0 (SV).

 

Ve spojení s hardwarem ladicí rozhraní Öhlins Objective Based Tuning interface (OBTi) poskytuje možnost mnohem jemnějšího nastavení předního i zadního odpružení; odpružení obou kol může být nastaveno nezávisle na implicitním nastavení a nabízí možnost vytvoření a uložení 3 individuálních režimů, díky kterým si jezdec může stroj nastavit pro různé podmínky, jako jsou počasí, opotřebení pneumatik nebo množství paliva, a ty pak během jízdy okamžitě přepínat. Novinkou je průvodce nastavením předpětí přední/zadní pružiny, který je dostupný prostřednictvím přístrojového panelu. Tento systém dokáže doporučit správná nastavení s ohledem na hmotnost jezdce.

Aerodynamický paket a výbava

  • Přepracovaná střední část kapotáže je opatřena nově tvarovanými křidélky pro lepší agilitu ve vysokých rychlostech; dolní část kapotáže pak zahrnuje zadní aerodynamický stupeň pro zlepšení trakce zadního kola
  • 5palcový barevný TFT displej a čtyřsměrový ovladač na levé rukojeti nabízejí intuitivní ovládání jízdních systémů; červené pole otáčkoměru se nyní dynamicky posouvá po stupnici otáček směrem vzhůru v závislosti na provozní teplotě motoru
  • Objem palivové nádrže vzrostl na 16,5 litru
  • K vyššímu pohodlí přispívá inteligentní klíč Smart Key

 

Příslušenství

Pro CBR1000RR-R Fireblade bude v modelovém roce 2024 k dispozici celá řada příslušenství, a to jak jednotlivě, tak ve formě paketů Racing a Comfort.

Závodní sada HRC Race Kit – (není určena pro použití na veřejných komunikacích)

Společnost HRC vyvinula pro model CBR1000RR-R závodní sadu, která zvyšuje výkon motoru a zlepšuje jeho schopnosti a přilnavost v zatáčkách. Tato sada HRC Race Kit, kterou lze zakoupit jako kompletní balíček, a která je určena pouze pro použití na okruhu, obsahuje novou elektronickou řídicí jednotku, kabeláž, těsnění hlavy válců, spojku, rychloupínací osu zadního kola a závodní výfuk.

 Paket Racing

Zdůrazňuje rychlost stroje: ochranné prvky rámu a ochranná nálepka na nádrž zvyšují ochranu, sedlo čalouněné látkou Alcantara podtrhuje celkový styl a je doplněno červeným nebo černým krytem sedla spolujezdce. Celkový dojem dotváří rychloražení, víčko olejové nádrže, chránič rozety, polepy kol a zvýšený zatmavěný plexi štít.

Paket Comfort

Připraví váš stroj na dlouhé cesty: USB-C zásuvka usnadňuje nabíjení mobilního telefonu, součástí paketu jsou také praktický tank bag a taška na zadní sedlo.

Parametry

Technické parametry
MOTOR
Typ Kapalinou chlazený, 4taktní, 16ventilový řadový čtyřválec, rozvod DOHC
Zdvihový objem 1000 cm3
Maximální výkon 160 kW při 14 000 ot./min.
Max. točivý moment 113 Nm při 12 000 ot./min.
PALIVOVÝ SYSTÉM
Objem palivové nádrže 16,5 l
Spotřeba paliva 6,7 l/100 km
HNACÍ ÚSTROJÍ
Typ převodovky 6-stupňová manuální převodovka
Stálý převod Řetěz
RÁM
Typ rámu Zdvojený páteřový hliníkový rám
PODVOZEK
Rozměry (D x Š x V) 2 105 mm x 750 mm x 1 140 mm
Rozvor kol 1 455 mm
Výška sedla 830 mm
Světlá výška 130 mm
Pohotovostní hmotnost 201 kg
ZAVĚŠENÍ KOL
Přední vidlice 43mm inverzní vidlice Öhlins S-EC3.0 (Spool Valve) NPX, nastavení předpětí, komprese i odskoku, zdvih 125 mm
Zavěšení zadního kola Kyvné rameno Öhlins TTX36 EC3.0 (Spool Valve) Pro-Link s nastavením předpětí, komprese a odskoku, zdvih 143 mm
KOLA A PNEUMATIKY
Pneumatika vpředu 120/70-ZR17 M/C (58W)
Pneumatika vzadu 200/55-ZR17 M/C (78W)
BRZDY
Vpředu Kotouč o průměru 330 mm s radiálně umístěným čtyřpístovým třmenem Brembo Stylema R
Vzadu 220mm kotouč s 2pístovým třmenem Brembo
PŘÍSTROJE A ELEKTRONIKA
Přístrojový panel TFT-LCD
Konektivita ne
Zabezpečovací systém Klíč Honda Smart Key
USB Volitelná
HSTC ano
Quickshifter Příslušenství
Další funkce ESS

    Nebo nám napište, rádi Vám zavoláme zpět.

    Nový model si žádá zkušební jízdu

    Přestože koupě kteréhokoli motocyklu Honda nemůže být špatným rozhodnutím, přeci jen přísloví „nekupuj zajíce v pytli“ stále platí. A naším prvořadým cílem je Vaše naprostá spokojenost s novým strojem, aby co nejvíce odpovídal Vašemu jízdnímu využití. Stačí krátká projížďka a máte jasno.