Pondělí až pátek: 10.00 – 18.00

Email Prodejna

HONDA CRF450R

Náš motocykl CRF450R změnil pravidla hry již v roce 2002. Díky neustálému vývoji ze strany týmu HRC a přispění nejlepších světových jezdců motokrosového mistrovství světa se od té doby drží na špici. Převzali jsme recepturu neuvěřitelně rychlého motocyklu CRF450R, který vítězí v mistrovství světa, jeho lehkou obratnost a dobré schopnosti zatáčení, a přidali jsme něco navíc. Podvozek a zavěšení jsou zcela přepracované a zajišťují laserem řízenou stabilitu při jízdě v zatáčkách na nerovném terénu. Motor s úctyhodným výkonem v nízkých otáčkách zaručuje potřebnou sílu a přesné ovládání škrticí klapky. Chcete získat výhodu? Díváte se na to.

200 744 Kč bez DPH
242 900 Kč
Možnost odpočtu DPH
Kód produktu: CRF450RS
Dostupné varianty:

AUTORIZOVANÝ DEALER HONDA

RODINNÝ PODNIK MOTOLETY

SPECIALIZACE NA MOTORKY

VÍCE NEŽ 30 LET ZKUŠENOSTÍ

Popis

Výsledkem vývoje motocyklu CRF450R pro modelový rok 2025, který byl inspirován stroji týmu HRC, je lepší stabilita v zatáčkách, zejména v náročných podmínkách na závodní trati – bez ztráty agility řízení. Hlavními změnami, které vedly k vylepšení výkonu, jsou ze 70 % nový hlavní rám, řada inovovaných dílů, zcela nové odpružení Showa a dvoupístový přední brzdový třmen Nissin. Motor má díky upravenému sání/výfuku a nastavení řídicí jednotky PGM-FI vyšší hnací sílu, trakci a výkon za hranicí maximálních otáček. Výbava zahrnuje třístupňový systém pro kontrolu trakce Honda Selectable Torque Control (HSTC), systém Launch Control a tlačítko pro změnu režimu motoru (EMSB). Na modelovou obměnu poukazují nové plasty a inovovaná grafika řady CRF, přičemž atraktivním detailem je křídlo Honda Wing na předním blatníku.

 

 

 

 

Motor

  • Přímější trasa sání vzduchu zlepšuje pocit z ovládání škrticí klapky v ostrých zatáčkách
  • Prodloužená svodová trubka výfuku zlepšuje kontrolu ve středních otáčkách
  • Zlepšení trakce a výkonu za hranicí maximálních otáček

Vylepšený pocit z ovládání plynové rukojeti a točivý moment ve středních otáčkách spolu s dodatečným výkonem za hranicí maximálních otáček jsou pro rok 2025 výsledkem vývoje čtyřventilového motoru Unicam o objemu 449,7 cm3, který umožňuje mnohem rychlejší a snadnější výjezd z ostré zatáčky – stejně jako intenzivnější a delší jízdu na třetí převodový stupeň.

Cesta proudění vzduchu přes sání, vzduchovou komoru, sací kanál a škrtící klapku o průměru 44 mm je přímější než u předchozí konstrukce, čímž se snižuje odpor a zlepšuje se ovládání plynu. Díky novému prodlouženému vstupnímu potrubí  se zlepšil charakter a ovladatelnost stroje v oblasti nízkých a středních otáček. Novým výkonovým parametrům motoru odpovídá nové nastavení řídicí jednotky PGM-FI. Tlumič výfuku je vyroben z tepelně upraveného hliníku, aby lépe odolával kontaktu s botami jezdce; splňuje nové předpisy pro hlučnost FIM 109 dB.

Vrtání a zdvih jsou 96 x 62,1 mm a kompresní poměr dosahuje hodnoty 13,5 : 1. Snímač polohy řazení umožňuje využití třech specifických map zapalování pro 1. a 2., 3. a 4. a pro 5. rychlostní stupeň. Osmilamelová hydraulická spojka zajišťuje vynikající kontrolu nad strojem i ovládání páčky. Navíc má díky tomuto řešení páčka konstantní zdvih i v nejnáročnějších jízdních podmínkách. Navíc omezuje prokluz při maximálním výkonu.

Naprostá spolehlivost vždy patřila mezi hlavní faktory úspěchu modelu CRF450R. Nezbytné mazání zajišťují píst s 5 olejovými tryskami a sací čerpadlo se dvěma 12mm válci.

Podvozek

  • Ze 70 % nová konstrukce hliníkového dvojitého rámu zlepšuje celkovou stabilitu
  • Nové vrchní a spodní body upevnění vidlice, osa a úchyt předního kola
  • Zcela nové přední/zadní odpružení Showa zajišťuje plynulé a konzistentní tlumení
  • Přepracovaná struktura a převodový poměr přepákování Pro-Link
  • Nová konstrukce předního brzdového třmenu od týmu HRC odolává vadnutí brzd

Hlavní dvojitý páteřový hliníkový rám byl ze 70 % přepracován s cílem zvýšit celkovou stabilitu podvozku na těch nejnáročnějších tratích. Nová přední spodní rámová trubka, výztuhy a vyztužovací prvky styčníkových plechů v kombinaci s novými deskami pro upevnění čepů, horním uložením tlumiče a předpínací konzolí zajišťují o 8 % vyšší torzní tuhost – čímž dochází ke zlepšení stability. Poměr torzní a boční tuhosti je o 5 % vyšší, což zlepšuje vlastnosti při průjezdu zatáčkami.

Vertikální torzní tuhost se zvýšila o 4 %, čímž došlo k potlačení deformací a nestability ve vysokých rychlostech; zadní podsedlový rám je nyní upevněn pomocí čepů na deskách, které se vyznačují vysokou tuhostí (namísto na nosných prvcích rámu). Tato změna o 27 % snižuje přenos energie (a následný pohyb) ze zadní části stroje do zadní části hlavové trubky.

Ještě rozsáhlejším vývojem prošlo odpružení. Cílem bylo zajistit hladší chod vidlice odstraněním všech překážek a zároveň zajistit odpovídající tření – o 200 % více třecí síly – v průběhu celého zdvihu, a to při zachování konstantní tlumicí síly po celé dráze pohybu.

49 mm inverzní vidlice Showa s vinutými pružinami je zcela nová a každá její součást – od vnější tuhosti až po všechny vnitřní části – byla přepracována tak, aby poskytovala lepší kontrolu po celé dráze pohybu. Její zdvih činí 310 mm a nová je také specifikace oleje, který zlepšuje tlumení v nízkých rychlostech. K dispozici je 16 poloh nastavení pro odskok i kompresi; všechna nastavení byla pro modelový rok 2025 revidována.

Zadní tlumič Showa byl s ohledem na úpravy vidlice přepracován tak, aby poskytoval konzistentní a rovnoměrnou kontrolu v průběhu celého zdvihu, se sníženým třením ve spodní části. K dispozici je 17 poloh nastavení pro odskok a 3,5 otáčky pro vysokorychlostní a 13 poloh nastavení pro nízkorychlostní kompresi; všechny tyto hodnoty byly pro rok 2025 revidovány. Přepracovaná konstrukce přepákování Pro-Link je o 11 % tužší a její převodový poměr a zdvihy osy kola byly optimalizovány s ohledem na zajištění plynulejšího pohlcování rázů.

Model CRF450R pro rok 2025 byl také navržen tak, aby se zrychlila demontáž/výměna tlumiče, takže nově je nutné demontovat pouze čtyři díly, čímž se doba zkracuje na polovinu.

Přepracovaný dvoupístový přední brzdový třmen, který vychází z dílů používaných na továrních závodních motocyklech HRC, je vybaven novými písty a systémem těsnění pístů. Nová konstrukce při vysoké teplotě třmenu snižuje vůli páčky o 57 %, zatímco samotný třmen snižuje změnu tuhosti za tepla o 25 %, čímž se zlepšuje linearita činnosti brzdové páčky a snižuje se únava jezdce. Jednopístový vlnovitý přední brzdový kotouč o průměru 260 mm zůstal nezměněn; zadní brzdový třmen spolupracuje s 240mm vlnovitým kotoučem.

Standardně montovaná lehká řídítka Renthal Fatbar nabízejí optimální komfort. Horní objímka nabízí dvě polohy pro upevnění řídítek, díky čemuž je lze posunout o 26 mm vpřed nebo vzad. Pokud se držák otočí o 180°, lze řídítka posunout o dalších 10 mm od základní polohy, takže jezdec má k dispozici čtyři individuální pozice.

Elektronika

  • Systém nastavitelné kontroly trakce (HSTC) se 3 jízdními režimy (a s možností vypnutí)
  • HRC Launch Control nabízí 3 možnosti rozjezdu
  • Tlačítko pro změnu režimu motoru (EMSB) nabízí 3 mapy pro úpravu výkonu
  • Nástroj HRC pro nastavení stroje umožňuje přizpůsobení režimů Aggressive a Smooth

Systém HSTC má za úkol minimalizovat prokluz zadního kola (a tedy snižovat ztráty hnací síly) a maximalizovat trakci. Systém nevyužívá senzor otáček kola a při regulaci výkonu jezdci zachovává kontrolu nad plynem; ke zpomalení časování zapalování a k regulaci jednotky PGM-FI dojde v případě, kdy rychlost nárůstu otáček překročí nastavenou hranici.

Tři dostupné režimy se liší v úrovni regulace hnací síly při různých jízdních podmínkách:

V režimu 1 systém zasahuje nejméně a po nejdelší době, což je užitečné pro omezení prokluzu kola.

Režim 2 se z hlediska rychlosti a intenzity zásahu přirozeně nachází uprostřed mezi režimy 1 a 3 a pomáhá zachovávat kontrolu v prudkých zatáčkách.

V režimu 3 systém zasahuje rychleji a výrazněji, což se hodí především na kluzkém, blátivém povrchu.

Systém HSTC je také možné zcela vypnout. Po nastartování motoru systém automaticky zvolí naposledy vybrané nastavení.

Systém Launch Control má také 3 režimy: V režimu 1 je nastaven vysoký limit otáček, v režimu 2 (tovární nastavení) je použita střední hodnota a v režimu 3 je nastavena hodnota nízká. Tlačítkem volby režimu motoru (EMSB) lze měnit charakter motoru ve 3 režimech. Režim 1 je tovární nastavení, 2 je hladký a 3 agresivní.

Indikátor systému Launch Control, výstraha systému EFI, tlačítko pro výběr režimu systémů HSTC a EMSB, či LED indikátor se nacházejí na levé rukojeti. Stiskem a podržením tlačítka HSTC na dobu 0,5 s se systém přepne do dalšího režimu, který je indikován zelenou LED diodou – 1 bliknutí pro režim 1, 2 pro režim 2 a 3 pro režim 3 – tím je výběr potvrzen.

Parametry

Technické parametry
MOTOR
Typ Kapalinou chlazený 4taktní jednoválec uni-cam
Zdvihový objem 449,7 cm3
PALIVOVÝ SYSTÉM
Objem palivové nádrže 6,3 l
HNACÍ ÚSTROJÍ
Typ spojky Lamelová, mokrá
Typ převodovky Pětistupňová se stálým záběrem, manuální
Stálý převod Řetěz
RÁM
Typ rámu Zdvojený hliníkový, trubkový
PODVOZEK
Rozměry (D x Š x V) 2 183 x 827 x 1 265 mm
Rozvor kol 1 482 mm
Výška sedla 961 mm
Světlá výška 333 mm
Pohotovostní hmotnost 108 kg (113 kg s náplněmi)
ZAVĚŠENÍ KOL
Přední vidlice 49mm inverzní vidlice Showa, zdvih 310 mm
Zavěšení zadního kola Tlumič Showa spojený se systémem Honda Pro-Link Zdvih v ose kola 310 mm
KOLA A PNEUMATIKY
Kola Hliníková s drátěným výpletem
Pneumatika vpředu 80/100-21-51M
Pneumatika vzadu 120/80-19-63M
BRZDY
Vpředu Jeden 260mm kotouč
Vzadu Jeden 240mm kotouč

    Nebo nám napište, rádi Vám zavoláme zpět.

    Nový model si žádá zkušební jízdu

    Přestože koupě kteréhokoli motocyklu Honda nemůže být špatným rozhodnutím, přeci jen přísloví „nekupuj zajíce v pytli“ stále platí. A naším prvořadým cílem je Vaše naprostá spokojenost s novým strojem, aby co nejvíce odpovídal Vašemu jízdnímu využití. Stačí krátká projížďka a máte jasno.