Honda E-Clutch
Systém Honda E-Clutch v sobě spojuje technologie a výkon systémů rychlořazení, ručně ovládaných spojek a dvouspojkové převodovky Honda Dual Clutch Transmission. Výsledkem je unikátní kombinace těchto osvědčených přístupů, která otevírá zcela novou kapitolu zážitku z jízdy na motocyklu pro všechny typy a úrovně jezdců. Samotná technická konstrukce spojky a převodovky se nijak neliší od běžného motocyklu, přičemž ultrakompaktní systém váží pouhé 2 kg.
Používání elektronické spojky Honda E-Clutch je velmi jednoduché, neboť při řazení na vyšší i nižší rychlostní stupeň odpadá nutnost používat spojkovou páčku. Jezdec pouze ovládá nožní řadicí páčku, která zajistí mimořádně rychlé a konzistentní řazení, které zvýší radost ze sportovní jízdy. Spojková páčka není zapotřebí ani při zpomalování nebo zastavování. Systém se aktivuje ihned po nastartování motoru, hladce zvládá oba scénáře a zároveň eliminuje možnost zhasnutí motoru během jízdy, čímž zvyšuje pohodlí a klid při jízdě ve městě zahrnující časté rozjezdy a zastavování.
Kromě potěšení z jízdy a vyššího pohodlí se Honda E-Clutch vyznačuje maximální flexibilitou. Pokud si to jezdec přeje, může spojkovou páčku používat obvyklým způsobem. Když je spojková páčka použita, systém Honda E-Clutch se po překročení určité hodnoty otáček během necelé sekundy znovu aktivuje. Při nižších otáčkách tato prodleva činí 5 sekund. Jestliže si jezdec přeje tento systém pro některou jízdu vypnout, může tak učinit prostřednictvím ovladače na levé rukojeti. Přepnutí na manuální provoz je na přístrojovém panelu indikováno písmenem „M“.
Technologie Honda E-Clutch navíc jezdci umožňuje zvolit si sílu, kterou musí na řadicí páčku vyvinout, aby došlo k přeřazení. K dispozici jsou tři možnosti: HARD (vysoká síla), MEDIUM (střední síla) a SOFT (malá síla), přičemž každou z nich lze nezávisle zvolit pro řazení na vyšší rychlostní stupeň a pro podřazování. Pokud při jízdě na vyšší rychlostní stupeň otáčky poklesnou pod určitou úroveň, technologie jezdci symbolem na přístrojovém panelu doporučí, aby podřadil.
Systém Honda E-Clutch ovládá funkci spojky na základě parametrů, mezi které patří rychlost jízdy, úhel otevření škrticí klapky, otáčky motoru, síla působící na řadicí páčku, úhel redukčního převodu motoru spojky, otáčky protiběžného hřídele motoru a zařazený rychlostní stupeň. Spojka je ovládána systémem se dvěma motory umístěnými pod pravým krytem motoru. Současně s aktivací a deaktivací spojky je řízeno také časování zapalování a vstřikování paliva, což vede k hladkému řazení bez rázů v každé situaci.