Pondělí až pátek: 10.00 – 18.00

Email Prodejna

HONDA CRF1100L Africa Twin Adventure Sports DCT Showa EERA™

boční kufry zdarma

Nový model Africa Twin Adventure Sports ES je opravdu výjimečný. Větší točivý moment ve středních otáčkách zaručuje výrazné zrychlení při předjíždění. Přední 19palcové kolo obuté do pneumatik 110/80-19, nižší výška sedla a elektronické odpřužení Showa-EERA™ společně zajišťují dokonalé silniční jízdní vlastnosti. Aby bylo možné naplno využít palivovou nádrž o objemu 24,8 l, poskytuje nová kapotáž a štít ochranu před větrem pro dlouhé a příjemné dny v sedle. Přesně k tomu je tento motocykl stvořený.

399 091 Kč bez DPH
482 900 Kč
Možnost odpočtu DPH
Kód produktu: CRF1100D4S
Dostupné varianty:

AUTORIZOVANÝ DEALER HONDA

RODINNÝ PODNIK MOTOLETY

SPECIALIZACE NA MOTORKY

VÍCE NEŽ 30 LET ZKUŠENOSTÍ

Popis

Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports pro modelový rok 2025 sdílí rám i motor s terénně zaměřenou verzí CRF1100L Africa Twin, v modelové řadě však hraje vlastní roli: nabízí jezdcům schopnosti pro křižování kontinentů a pro dlouhé cesty jak po silnicích, tak mimo ně.

Odpružení Showa EERA nabízí optimální konstantně nastavitelné řízení tlumení. Čtyři přednastavené režimy – SOFT, MID, HARD a OFF-ROAD – pokrývají všechny typy jízdních situací a pro ještě přesnější vyladění podvozku na cestě má jezdec k dispozici režim USER. Předpětí zadní pružiny je nově možné upravit i za jízdy.

Novinkou v modelovém roce 2024 bylo použití 19palcového předního kola (oproti dosavadnímu 21palcovému), které je obuto do širších pneumatik o rozměru 110/80-19 (oproti 90/90-21). Toto uspořádání zlepšuje přilnavost přední pneumatiky a zpětnou vazbu jezdci pro lepší stabilitu na vozovkách a pro více komfortu při plném zatížení. U sedla byla upravena tloušťka sedáku pro vyšší komfort a sedlo je umístěno níže v 835/855 mm. Zdvih odpružení předního i zadního kola byl snížen na 210/200 mm, což rovněž zlepšuje ovladatelnost na silnicích a jezdec díky tomu snáze dosáhne na zem.

 

Informace o modelu

Pro lepší akceleraci, zejména při jízdě ve dvou se zavazadly, byl řadový dvouválcový motor o objemu 1 084 cm3 vyladěn (úpravami v sání, spalování a výfuku) tak, aby poskytoval více točivého momentu v nízkých a středních otáčkách, s maximem vrcholícím na 112 Nm, a to vše bez ztráty výkonu, jehož maximální hodnota byla zachována na 75 kW.

Schopnosti pro dlouhé cestování jsou dány tvarem velké 24,8litrové palivové nádrže, vynikající ochranou proti větru (poskytovanou jak přepracovanou horní kapotáží, tak bočními panely), plexi štítem výškově nastavitelným do 5 poloh, velkým krytem vany motoru, hliníkovým zadním nosičem a bezdušovými koly a pneumatikami. Standardní výbava zahrnuje také nabíjecí zásuvku a vyhřívané rukojeti.

Podvozek

  • Odpružení Showa Electronically Equipped Ride Adjustment (Showa EERA) jako standardní výbava
  • Nové 19palcové přední kolo je obuté do pneumatiky o rozměru 110/80-19 pro lepší ovladatelnost na silnici
  • Lehký rám s přišroubovaným hliníkovým podsedlovým rámem a s lehkým robustním kyvným ramenem ve stylu modelu CRF450R, které nabízí vynikající trakci a kontakt zadního kola
  • Šestiosá jednotka Bosch IMU pro měření setrvačných sil; systém ABS umožňující brzdění v zatáčkách zvyšuje jistotu při jízdě a nabízí nastavení pro jízdu v terénu

Jednoduše řečeno, s odpružením Showa EERA jezdec získává komfort při pomalé jízdě, stabilitu ve vysokých rychlostech, sportovní výkony na silnici a dynamickou odezvu v terénu – vše pouhým dotykem na displeji.

Motor

  • Dvouválcový motor o objemu 1 084 cm3 disponuje o 7 % vyšší hodnotou maxima točivého momentu (112 Nm) a nabízí více točivého momentu i výkonu v nízkých a středních otáčkách.
  • Kompresní poměr vzrostl na 10,5:1 a motor prodělal úpravy nastavení elektronické řídicí jednotky, časování ventilů, sání a výfuku
  • Osmiventilová hlava Unicam, polosuchá vana a kluzná spojka

Díky vylepšením pro modelový rok 2025, jež se zaměřila na zvýšení točivého momentu v nejpoužívanějších nízkých, středních a vyšších středních otáčkách, disponuje řadový osmiventilový dvouválcový motor o objemu 1 084 cm3 výkonem 75 kW při 7 500 ot./min. a točivým momentem vrcholícím 112 Nm při 5 500 ot./min. Vrtání má hodnotu 92 mm, zdvih 81,5 mm a kompresní poměr dosahuje 10,5:1.

Dvouspojková převodovka

  • „Snadný a přímý“ systém umožňuje super rychlé řazení v manuálním režimu (MT) i v automatických režimech D a S
  • Vylepšení zaměřená na hladší a přirozenější pocit při rozjezdu a při jízdě nízkou rychlostí
  • Režim S (se 3 úrovněmi) umožňuje v porovnání s režimem D větší vytáčení motoru a dříve podřazuje, což jej činí vhodnějším pro agresivnější jízdu
  • Spínač G nabízí větší cit pro trakci v terénu
  • Detekce náklonu upravuje způsob řazení v závislosti na náklonu
  • Jednotka IMU umožňuje detekci průjezdu zatáčkou pro lepší načasování řazení

DCT se vyznačuje plynulým, mimořádně rychlým a spolehlivým řazením, na které si jezdec velmi rychle zvykne. Využívá dvě spojky: jednu pro rozjezd a pro 1., 3. a 5. rychlostní stupeň a druhou pro 2., 4. a 6. rychlostní stupeň. Hlavní hřídel jedné spojky se nachází uvnitř druhého, což umožnilo dosažení velmi kompaktních rozměrů.

Každá spojka je nezávisle řízena vlastním elektrohydraulickým okruhem. Při řazení systém předvolí požadovaný rychlostní stupeň pomocí spojky, která v daném okamžiku není používána. První spojka je následně elektronicky odpojena a ve stejném okamžiku je připojena spojka druhá.

Výsledkem je konzistentní, rychlé a plynulé řazení. Tím, že dvě spojky přeřazují z jednoho rychlostního stupně na další s minimálním přerušením přenosu hnací síly na zadní kolo, navíc prakticky odpadají všechny rázy a podélné náklony stroje, takže řazení je nejen přímé, ale i hladké.

Elektronika pro řízení motoru

  •  Díky řízení jednotkou IMU umožňují zásahy systému HSTC jezdci soustředit se na jízdu v terénu
  • Systém pro zamezení zvedání předního kola nabízí 3 úrovně a je rovněž řízen prostřednictvím IMU
  • Čtyři jízdní režimy: TOUR, URBAN, GRAVEL a OFF-ROAD
  • Dva režimy (USER) umožňují úplné přizpůsobení

Srdcem balíčku elektronických systémů je elektronicky řízená škrticí klapka (Throttle By Wire – TBW) a šestiosá jednotka pro měření setrvačných sil (IMU). Systém byl pro modelový rok 2025 dále vylepšen a nabízí 4 úrovně výkonu a 3 úrovně brzdění motorem. Systém nastavitelné kontroly trakce (HSTC) disponuje sedmi úrovněmi, míra jeho zásahu v každé z těchto úrovní byla optimalizována s ohledem na data dodávaná v reálném čase systémem IMU. Rozestupy mezi jednotlivými úrovněmi jsou optimalizovány tak, aby měl jezdec možnost jemnějšího nastavení úrovně prokluzu zadního kola při jízdě v terénu. Systém HSTC je také možné zcela vypnout.

Jezdec může vybírat ze čtyř přednastavených jízdních režimů: TOURURBANGRAVEL a OFF-ROAD, které pokrývají většinu jízdních podmínek a situací. Dále jsou k dispozici dva dále nastavitelné režimy USER s možností uložení vlastních nastavení. Některé parametry lze měnit i v rámci přednastavených jízdních režimů – HSTC mezi úrovněmi 1–7 (plus vypnuto), systém pro zamezení zvedání předního kola (Wheelie Control) mezi úrovněmi 1–3 (plus vypnuto) a úroveň vzorce řazení převodovky DCT v režimu S mezi úrovněmi 1–3.

Režim TOUR kombinuje nejvyšší úroveň výkonu (1) pro jízdu se spolujezdcem a zavazadly, střední úroveň brzdění motorem (2) s aktivním systémem ABS umožňujícím brzdění v zatáčkách na silnici.

Režim URBAN je určen pro různorodé požadavky a využívá střední úroveň výkonu (2) a brzdění motorem (2) v kombinaci s aktivním systémem ABS umožňujícím brzdění v zatáčkách na silnici.

Režim GRAVEL nabízí nejnižší úroveň výkonu (4) a brzdění motorem (3). Systém ABS umožňující brzdění v zatáčkách je aktivní s nastaveními pro off-road; v tomto případě nelze systém ABS pro zadní kolo vypnout.

Režim OFF-ROAD využívá střední úroveň výkonu (3) a nejnižší úroveň brzdění motorem (3). Systém ABS umožňující brzdění v zatáčkách je aktivní s nastaveními pro off-road; systém ABS pro zadní kolo lze vypnout.

Uživatelské režimy USER 1 a 2 nabízejí jezdci možnost dvou zcela individuálních nastavení – může vybírat z úrovní výkonu 1–4 a úrovní brzdění motorem 1–3, a dále nastavovat parametry systému HSTC, systému pro zamezení zvedání předního kola a ABS (pro jízdu na silnicích a v terénu). Režim USER 1 standardně začíná s úrovní výkonu a brzdění motorem 2, režim USER 2 má nastavenou úroveň výkonu 4 a úroveň brzdění motorem 3.

Příslušenství

  • Široká nabídka originálního příslušenství Honda připraveného k instalaci – od ochranných nálepek na nádrž až po kompletní sady bočních a vrchních kufrů – vždy přesně na míru pro model Africa Twin
  • Pakety Rally, Adventure, Urban a Travel usnadňují dokonalé přizpůsobení stroje osobitým potřebám
  • Naprostá kompatibilita napříč celou modelovou řadou

Paket Rally

Navržen pro zvýšení odolnosti a výkonu v terénu. Paket zahrnuje rozšířené Rally stupačky pro lepší stabilitu a kontrolu a kryt motoru a ochrannou mřížku chladiče pro minimalizaci poškození. Pro model Africa Twin s manuální převodovkou je součástí paketu rychlořazení, pro verzi s převodovkou DCT pak nožní řadicí páka. Polepy kol představují atraktivní barevný prvek, který doplňuje celkový vzhled stroje.

Paket Adventure

Připraven na dlouhé cesty. Nový přední boční ochranný rám z 25mm nerezových trubek chrání kapotáž. Vyznačuje se leštěným elektrolytickým povlakem, který odolává korozi a snadno se čistí. Tento rám navíc umožňuje instalaci mlhových světlometů na vyšším, agresivnějším místě, než u předchozích modelů. 4,5litrový tank bag nabízí flexibilní a snadno přístupný úložný prostor, zatímco nové boční polepy nádrže chrání lak před odřením koleny a poskytují jezdci dodatečnou přilnavost při jízdě v terénu.

Paket Urban

K dispozici jsou dvě varianty – plastová nebo hliníková. V plastovém provedení je 58litrový vrchní kufr (s prostorem pro 2 integrální přilby) opatřen nově přepracovaným pruhovaným designem. Tento kufr je dodáván s montážní konzolou, opěrkou spolujezdce a vnitřní taškou. 42litrový hliníkový vrchní kufr je dodáván s vlastní montážní konzolou a s vnitřní taškou. Poslední položkou je centrální stojan, který usnadňuje údržbu zadního kola / řetězu.

Paket Travel

Stejně jako paket Urban, také paket Travel je dostupný v plastové nebo hliníkové verzi. 40litrový levý a 30litrový pravý plastový boční kufr – rovněž s novým pruhovaným designem – jsou taktéž dodávány s univerzálními vnitřními taškami. Hliníkové kufry o objemu 37 l (levý) a 33 l (pravý) jsou dodávány s montážními konzolemi a se samostatnými taškami pro pravý/levý kufr. Atraktivním doplňkem jsou komfortní stupačky spolujezdce.

Volitelná sedla

Pro CRF1100L Africa Twin Adventure Sports je v modelovém roce 2025 dostupné snížené sedlo s výškou 795/815 mm.

Dalšími položkami v řadě příslušenství je 38litrový vrchní kufr, černé pryžové ochranné nálepky na boky nádrže a koncovka výfuku SC-Project, jež je dostupná ve 2 barvách – titanové stříbrné a matné černé.

Parametry

Technické parametry
Motor
Typ Kapalinou chlazený čtyřtaktní řadový dvouválec OHC s 8 ventily, 270° fázováním klikového hřídele a hlavou uni-cam
Zdvihový objem 1084 cm3
Vrtání x zdvih 92 mm x 81,5 mm
Maximální výkon 75 kW při 7 500 ot./min.
Max. točivý moment 112 Nm při 5 500 ot./min.
PALIVOVÝ SYSTÉM
Objem palivové nádrže 24,8 l
Spotřeba paliva DCT: 4,9 l/100 km
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA
HNACÍ ÚSTROJÍ
Typ převodovky 6stupňová převodovka DCT
PODVOZEK
Rozměry (D x Š x V) 2 305 mm x 960 mm x 1 475 mm
Rozvor kol 1 550 mm
Výška sedla 835/855 mm (volitelné snížené sedlo 795 mm)
Světlá výška 220 mm
Pohotovostní hmotnost DCT: 253 kg
ZAVĚŠENÍ KOL
Typ vpředu Teleskopická inverzní vidlice SHOWA s průměrem vnitřní trubky 45 mm a s elektronickou řídicí jednotkou (SHOWA EERATM) s nastavením tlumení v kompresi a v odskoku, zdvih 210 mm
Typ vzadu Jednodílné hliníkové kyvné rameno se systémem Pro-Link a s plynovým tlumičem SHOWA, hydraulickým dálkovým nastavením předpětí a elektronickou řídicí jednotkou (SHOWA EERATM) s nastavením tlumení v kompresi a v odskoku, zdvih zadního kola 200 mm.
KOLA
Pneumatika vpředu 110/80-R19M/C 59V (bezdušová)
Pneumatika vzadu 150/70-R18M/C 70H (bezdušová)
BRZDY
Systém ABS, Typ 2kanálový s IMU Režim ABS nastavitelný pro jízdu na silnici a v terénu
Typ vpředu Dva 310mm vlnovité hydraulické kotouče s plovoucími třmeny, hliníkovou hlavou a radiálními 4pístovými třmeny se sintrovanými destičkami
Typ vzadu 256mm hydraulický kotouč s jednopístovým třmenem a destičkami ze sintrovaného materiálu
PŘÍSTROJE A ELEKTRONIKA
Přístrojový panel LCD panel, 6,5palcový TFT dotykový multifunkční informační displej
Konektivita Bluetooth a Apple CarPlay®/Android Auto® (po kabelu)
USB USB-A
12V zásuvka Ano
Ukazatele směru s funkcí automatického vypínání Ano
Rychlořazení Volitelné (pouze u MAN převodovky)
Zabezpečovací systém Imobilizér HISS
Tempomat Ano
Další funkce Výstražná světla pro nouzové brzdění, šestiosá jednotka IMU, HSTC a systém pro zamezení zvedání předního kola

    Nebo nám napište, rádi Vám zavoláme zpět.

    Nový model si žádá zkušební jízdu

    Přestože koupě kteréhokoli motocyklu Honda nemůže být špatným rozhodnutím, přeci jen přísloví „nekupuj zajíce v pytli“ stále platí. A naším prvořadým cílem je Vaše naprostá spokojenost s novým strojem, aby co nejvíce odpovídal Vašemu jízdnímu využití. Stačí krátká projížďka a máte jasno.