Motor
- Přímější trasa sání vzduchu zlepšuje ovládání škrticí klapky a zátah
- Hladší a rovnější výfukové potrubí posiluje akceleraci ve středních a vysokých otáčkách
- Nový klikový hřídel je pevnější v oblasti klikového čepu a má lepší moment setrvačnosti
- Výkon NAD hodnotou maximálních otáček
DOHC motor CRF250R o objemu 249,4 cm3 má již dlouhou dobu nejvyšší výkon, který patří k nejlepším na závodních tratích, zároveň však nabízí dostatek točivého momentu a výkonu již od nízkých otáček. Cílem pro modelový rok 2025 bylo zvýšit výkon v oblasti nad maximálními otáčkami, dosáhnout vyššího točivého momentu (a tím i zrychlení) ve středních a vysokých otáčkách a vyhladit ovládání mezi plynovou rukojetí a škrticí klapkou.
Nově přepracovaný klikový hřídel se vyznačuje zvýšenou tuhostí v oblasti klikového čepu a vylepšeným momentem setrvačnosti, což umožňuje rychlejší nárůst otáček. Výsledkem je, že cesta proudění vzduchu přes sání, vzduchovou komoru, sací kanál a škrtící klapku je přímější než u předchozí konstrukce, čímž se snižuje odpor a zlepšuje se ovládání plynu.
Přepracované výfukové potrubí se také vyznačuje přímější a plynulejší cestou proudění spalin než předchozí model, což zlepšuje akceleraci v pásmu středních a vysokých otáček. Tlumič výfuku je vyroben z tepelně upraveného hliníku, aby lépe odolával kontaktu s botami jezdce; splňuje nové předpisy pro hlučnost FIM 109 dB.
Ozubené kolo vačkového hřídele sání je nalisované, což znamená nižší hmotnost a vyšší pevnost. Dvě pružiny u sacích ventilů zlepšují funkci motoru ve vysokých otáčkách. Rozvod oleje k čepům ložisek vačkového hřídele společně s tužším upevněním hřídele a hlavy snižuje vnitřní tření.
Přesné vyrovnání pozice hřídele vahadel napomáhá výkonům ve vysokých otáčkách, zatímco píst a ojnice byly navrženy s důrazem na maximální účinnost. Vrtání a zdvih mají hodnoty 79 x 50,9 mm, přičemž válec je předsazen o 4,5 mm kvůli snížení tření. Kompresní poměr dosahuje 13,9 : 1. Ventily jsou titanové. Sací má průměr 33 mm a výfukový 26 mm.
Konstrukce stroje klade důraz na maximální spolehlivost. Řešení vodního čerpadla si dobře poradí s i olejem o vysoké teplotě, zatímco tlak oleje v hlavě válce zajišťuje větší průtok oleje. Optimální chlazení pístu a časování zapalování je zajištěno olejovou tryskou v pístu opatřenou 5 otvory.
Kombinované olejové čerpadlo/hnací ozubená kola se nacházejí na pravé straně motoru, olejový filtr a olejové cesty jsou umístěny rovněž vpravo – cesta oleje motorem je krátká a přímá, olej navíc maže také spojku a převodovku. Celkový objem olejové náplně činí 1,25 litru.