Pondělí až pátek: 10.00 – 18.00

Email Prodejna

HONDA CRF250R

Konkurence ve třídě MX2 je neúprosná. V centru tohoto boje se nachází nový model CRF250R. Pro rok 2025 přichází na trh se stejnými vylepšeními podvozku – a se stejnou plejádou vítězství v mistrovství světa v motokrosu jako model CRF450R –, která zajišťují stabilitu a kontrolu v zatáčkách při vysokých rychlostech. Motor poskytuje ještě větší dynamiku ve středním rozsahu otáček a nyní je vybaven systémem kontroly trakce Honda (HSTC) zaručující maximální trakci zadního kola, která pomáhá vyhrávat závody. Nové plasty definují čistou závodní agresivitu. Pokud jste připraveni postoupit na vyšší úroveň, své úspěšné tažení můžete zahájit na motocyklu CRF250R.

184 215 Kč bez DPH
222 900 Kč
Možnost odpočtu DPH
Kód produktu: CRF250RS
Dostupné varianty:

AUTORIZOVANÝ DEALER HONDA

RODINNÝ PODNIK MOTOLETY

SPECIALIZACE NA MOTORKY

VÍCE NEŽ 30 LET ZKUŠENOSTÍ

Popis

Výsledkem vývoje nového modelu CRF250R inspirovaného stroji týmu HRC, který pro rok 2025 sdílí podvozek s nejnovější verzí svého sourozence CRF450R, je lepší stabilita v zatáčkách, zejména v náročných podmínkách na závodní trati, a to bez ztráty agility řízení. Hlavními změnami, které vedly k vylepšení výkonu, jsou ze 70 % nový hlavní rám, řada inovovaných dílů, zcela nové odpružení Showa a dvoupístový přední brzdový třmen Nissin. Motor disponuje přepracovaným klikovým hřídelem, vylepšeným ovládáním škrticí klapky a díky úpravě nastavení sání/výfuku v řídicí jednotce PGM-FI nabízí dostatek točivého momentu ve středních otáčkách i vysoký maximální výkon. Elektronická výbava pro modelový rok 2025 nyní kromě systému Launch Control a tlačítka pro změnu režimu motoru (EMSB) zahrnuje také nový třístupňový systém pro kontrolu trakce Honda Selectable Torque Control (HSTC). Na modelovou obměnu poukazují nové plasty a inovovaná grafika řady CRF, přičemž atraktivním detailem je křídlo Honda Wing na předním blatníku.

 

 

Motor

  • Přímější trasa sání vzduchu zlepšuje ovládání škrticí klapky a zátah
  • Hladší a rovnější výfukové potrubí posiluje akceleraci ve středních a vysokých otáčkách
  • Nový klikový hřídel je pevnější v oblasti klikového čepu a má lepší moment setrvačnosti
  • Výkon NAD hodnotou maximálních otáček

DOHC motor CRF250R o objemu 249,4 cm3 má již dlouhou dobu nejvyšší výkon, který patří k nejlepším na závodních tratích, zároveň však nabízí dostatek točivého momentu a výkonu již od nízkých otáček. Cílem pro modelový rok 2025 bylo zvýšit výkon v oblasti nad maximálními otáčkami, dosáhnout vyššího točivého momentu (a tím i zrychlení) ve středních a vysokých otáčkách a vyhladit ovládání mezi plynovou rukojetí a škrticí klapkou.

  Nově přepracovaný klikový hřídel se vyznačuje zvýšenou tuhostí v oblasti klikového čepu a vylepšeným momentem setrvačnosti, což umožňuje rychlejší nárůst otáček. Výsledkem je, že cesta proudění vzduchu přes sání, vzduchovou komoru, sací kanál a škrtící klapku je přímější než u předchozí konstrukce, čímž se snižuje odpor a zlepšuje se ovládání plynu.

Přepracované výfukové potrubí se také vyznačuje přímější a plynulejší cestou proudění spalin než předchozí model, což zlepšuje akceleraci v pásmu středních a vysokých otáček. Tlumič výfuku je vyroben z tepelně upraveného hliníku, aby lépe odolával kontaktu s botami jezdce; splňuje nové předpisy pro hlučnost FIM 109 dB.

Ozubené kolo vačkového hřídele sání je nalisované, což znamená nižší hmotnost a vyšší pevnost. Dvě pružiny u sacích ventilů zlepšují funkci motoru ve vysokých otáčkách. Rozvod oleje k čepům ložisek vačkového hřídele společně s tužším upevněním hřídele a hlavy snižuje vnitřní tření.

Přesné vyrovnání pozice hřídele vahadel napomáhá výkonům ve vysokých otáčkách, zatímco píst a ojnice byly navrženy s důrazem na maximální účinnost. Vrtání a zdvih mají hodnoty 79 x 50,9 mm, přičemž válec je předsazen o 4,5 mm kvůli snížení tření. Kompresní poměr dosahuje 13,9 : 1. Ventily jsou titanové. Sací má průměr 33 mm a výfukový 26 mm.

Konstrukce stroje klade důraz na maximální spolehlivost. Řešení vodního čerpadla si dobře poradí s i olejem o vysoké teplotě, zatímco tlak oleje v hlavě válce zajišťuje větší průtok oleje. Optimální chlazení pístu a časování zapalování je zajištěno olejovou tryskou v pístu opatřenou 5 otvory.

Kombinované olejové čerpadlo/hnací ozubená kola se nacházejí na pravé straně motoru, olejový filtr a olejové cesty jsou umístěny rovněž vpravo – cesta oleje motorem je krátká a přímá, olej navíc maže také spojku a převodovku. Celkový objem olejové náplně činí 1,25 litru.

Podvozek

  • Ze 70 % nová konstrukce hliníkového dvojitého rámu zlepšuje celkovou stabilitu
  • Nové vrchní a spodní body upevnění vidlice, osa a úchyt předního kola
  • Zcela nové přední/zadní odpružení Showa zajišťuje plynulé a konzistentní tlumení
  • Přepracovaná struktura a převodový poměr přepákování Pro-Link
  • Nová konstrukce předního brzdového třmenu od týmu HRC odolává vadnutí brzd

Hlavní dvojitý páteřový hliníkový rám byl ze 70 % přepracován s cílem zvýšit celkovou stabilitu podvozku na těch nejnáročnějších tratích. Nová přední spodní rámová trubka, výztuhy a vyztužovací prvky styčníkových plechů v kombinaci s novými deskami pro upevnění čepů, horním uložením tlumiče a předpínací konzolí zajišťují o 8 % vyšší torzní tuhost, čímž dochází ke zlepšení stability. Poměr torzní a boční tuhosti je o 5 % vyšší, což zlepšuje vlastnosti při průjezdu zatáčkami.

Vertikální torzní tuhost se zvýšila o 4 %, čímž došlo k potlačení deformací a zlepšení stability ve vysokých rychlostech; zadní podsedlový rám je nyní upevněn pomocí čepů na deskách, které se vyznačují vysokou tuhostí (namísto na nosných prvcích rámu). Tato změna o 27 % snižuje přenos energie (a následný pohyb) ze zadní části stroje do zadní části hlavové trubky.

Velké množství práce bylo odvedeno na vrchním a spodním upevnění vidlice a na představci řízení, a to s cílem dosáhnout konzistentnějšího a stabilnějšího zdvihu odpružení. Vedle přepracovaných vnějších trubek vidlice a nového šroubu přední osy je nastavení pro modelový rok 2025 tužší, což znamená snížení změny tuhosti během zdvihu o 6 %. Hliníková kyvná vidlice o délce 585,2 mm zůstává beze změn.

Ještě rozsáhlejším vývojem prošlo odpružení. Cílem bylo zajistit hladší chod vidlice odstraněním všech překážek a zároveň zajistit odpovídající tření – o 200 % více třecí síly – v průběhu celého zdvihu, a to při zachování konstantní tlumicí síly po celé dráze pohybu.

49 mm inverzní vidlice Showa s vinutými pružinami je zcela nová a každá její součást – od vnější tuhosti až po všechny vnitřní části – byla přepracována tak, aby poskytovala lepší kontrolu po celé dráze pohybu. Její zdvih činí 310 mm a nová je také specifikace oleje, který zlepšuje tlumení v nízkých rychlostech. K dispozici je 16 poloh nastavení pro odskok i kompresi; všechna nastavení byla pro modelový rok 2025 revidována.

Zadní tlumič Showa byl s ohledem na úpravy vidlice přepracován tak, aby poskytoval konzistentní a rovnoměrnou kontrolu v průběhu celého zdvihu, se sníženým třením ve spodní části. K dispozici je 17 poloh nastavení pro odskok a 3,5 otáčky pro vysokorychlostní a 13 poloh nastavení pro nízkorychlostní kompresi; všechny tyto hodnoty byly pro rok 2025 revidovány.  Přepracovaná konstrukce přepákování Pro-Link je o 11 % tužší a její převodový poměr a zdvihy osy kola byly optimalizovány s ohledem na zajištění plynulejšího pohlcování rázů. Zdvih v ose kola činí 308 mm.

Model CRF250R pro rok 2025 byl také navržen tak, aby se zrychlila demontáž/výměna tlumiče, takže nově je nutné demontovat pouze čtyři díly, čímž se doba výměny zkracuje na polovinu.

Elektronika

  • Stroj je nově vybaven systémem nastavitelné kontroly trakce (HSTC) se 3 jízdními režimy (a s možností vypnutí)
  • Systém HRC Launch Control se 3 režimy
  • Tlačítko pro změnu režimu motoru (EMSB)
  • Nástroj HRC pro nastavení stroje umožňuje přizpůsobení režimů Aggressive a Smooth

Systém HSTC – stejný jako u CRF450R – má za úkol minimalizovat prokluz zadního kola (a tedy omezovat ztrátu hnací síly) a maximalizovat trakci. Systém nevyužívá senzor otáček kola a při regulaci výkonu jezdci zachovává kontrolu nad plynem; ke zpomalení časování zapalování a k regulaci jednotky PGM-FI dojde v případě, kdy rychlost nárůstu otáček překročí nastavenou hranici.

Tři dostupné režimy se liší v úrovni regulace hnací síly při různých jízdních podmínkách:

V režimu 1 systém zasahuje nejméně a po nejdelší době, což je užitečné pro omezení prokluzu kola.

Režim 2 se z hlediska rychlosti a intenzity zásahu přirozeně nachází uprostřed mezi režimy 1 a 3 a pomáhá zachovávat kontrolu v prudkých zatáčkách.

V režimu 3 systém zasahuje rychleji a výrazněji, což se hodí především na kluzkém, blátivém povrchu.

Systém HSTC je také možné zcela vypnout. Po nastartování motoru systém automaticky zvolí naposledy vybrané nastavení.

Systém Launch Control má také 3 režimy: V režimu 1 je nastaven vysoký limit otáček, v režimu 2 (tovární nastavení) je použita střední hodnota a v režimu 3 je nastavena hodnota nízká. Tlačítkem volby režimu motoru (EMSB) lze měnit charakter motoru ve 3 režimech. Režim 1 je tovární nastavení, 2 je hladký a 3 agresivní.

Indikátor systému Launch Control, výstraha systému EFI, tlačítko pro výběr režimu systémů HSTC a EMSB, či LED indikátor se nacházejí na levé rukojeti. Stiskem a podržením tlačítka HSTC na dobu 0,5 s se systém přepne do dalšího režimu, který je indikován zelenou LED diodou – 1 bliknutí pro režim 1, 2 pro režim 2 a 3 pro režim 3 – tím je výběr potvrzen.

Parametry

Technické parametry
MOTOR
Typ Kapalinou chlazený, čtyřtaktní jednoválec DOHC
Zdvihový objem 249,4 cm3
PALIVOVÝ SYSTÉM
Objem palivové nádrže 6,3 l
HNACÍ ÚSTROJÍ
Typ spojky Lamelová, mokrá
Typ převodovky Se stálým záběrem
Stálý převod Řetěz
RÁM
Typ rámu Zdvojený hliníkový, trubkový
PODVOZEK
Rozměry (D x Š x V) 2 179 x 827 x 1 262 mm
Rozvor kol 1 483 mm
Výška sedla 955 mm
Světlá výška 330 mm
Pohotovostní hmotnost 102 kg (107 kg s náplněmi)
ZAVĚŠENÍ KOL
Přední vidlice 49mm inverzní vidlice Showa s vinutými pružinami (Hitachi Astemo, Ltd) zdvih 310 mm
Zavěšení zadního kola Centrální tlumič Showa s přepákováním Pro-Link (Hitachi Astemo, Ltd.) Zdvih v ose kola 308 mm.
KOLA A PNEUMATIKY
Kola Hliníková s drátěným výpletem
Pneumatika vpředu 80/100-21
Pneumatika vzadu 100/90-19
BRZDY
Vpředu 260mm hydraulická, vlnovitý kotouč
Vzadu 240mm hydraulická, vlnovitý kotouč

    Nebo nám napište, rádi Vám zavoláme zpět.

    Nový model si žádá zkušební jízdu

    Přestože koupě kteréhokoli motocyklu Honda nemůže být špatným rozhodnutím, přeci jen přísloví „nekupuj zajíce v pytli“ stále platí. A naším prvořadým cílem je Vaše naprostá spokojenost s novým strojem, aby co nejvíce odpovídal Vašemu jízdnímu využití. Stačí krátká projížďka a máte jasno.