Podvozek
- Ze 70 % nová konstrukce hliníkového dvojitého rámu zlepšuje celkovou stabilitu
- Nové vrchní a spodní body upevnění vidlice, osa a úchyt předního kola
- Zcela nové přední/zadní odpružení Showa zajišťuje plynulé a konzistentní tlumení
- Přepracovaná struktura a převodový poměr přepákování Pro-Link
- Nová konstrukce předního brzdového třmenu od týmu HRC odolává vadnutí brzd
Hlavní dvojitý páteřový hliníkový rám byl ze 70 % přepracován s cílem zvýšit celkovou stabilitu podvozku na těch nejnáročnějších tratích. Nová přední spodní rámová trubka, výztuhy a vyztužovací prvky styčníkových plechů v kombinaci s novými deskami pro upevnění čepů, horním uložením tlumiče a předpínací konzolí zajišťují o 8 % vyšší torzní tuhost – čímž dochází ke zlepšení stability. Poměr torzní a boční tuhosti je o 5 % vyšší, což zlepšuje vlastnosti při průjezdu zatáčkami.
Vertikální torzní tuhost se zvýšila o 4 %, čímž došlo k potlačení deformací a nestability ve vysokých rychlostech; zadní podsedlový rám je nyní upevněn pomocí čepů na deskách, které se vyznačují vysokou tuhostí (namísto na nosných prvcích rámu). Tato změna o 27 % snižuje přenos energie (a následný pohyb) ze zadní části stroje do zadní části hlavové trubky.
Ještě rozsáhlejším vývojem prošlo odpružení. Cílem bylo zajistit hladší chod vidlice odstraněním všech překážek a zároveň zajistit odpovídající tření – o 200 % více třecí síly – v průběhu celého zdvihu, a to při zachování konstantní tlumicí síly po celé dráze pohybu.
49 mm inverzní vidlice Showa s vinutými pružinami je zcela nová a každá její součást – od vnější tuhosti až po všechny vnitřní části – byla přepracována tak, aby poskytovala lepší kontrolu po celé dráze pohybu. Její zdvih činí 310 mm a nová je také specifikace oleje, který zlepšuje tlumení v nízkých rychlostech. K dispozici je 16 poloh nastavení pro odskok i kompresi; všechna nastavení byla pro modelový rok 2025 revidována.
Zadní tlumič Showa byl s ohledem na úpravy vidlice přepracován tak, aby poskytoval konzistentní a rovnoměrnou kontrolu v průběhu celého zdvihu, se sníženým třením ve spodní části. K dispozici je 17 poloh nastavení pro odskok a 3,5 otáčky pro vysokorychlostní a 13 poloh nastavení pro nízkorychlostní kompresi; všechny tyto hodnoty byly pro rok 2025 revidovány. Přepracovaná konstrukce přepákování Pro-Link je o 11 % tužší a její převodový poměr a zdvihy osy kola byly optimalizovány s ohledem na zajištění plynulejšího pohlcování rázů.
Model CRF450R pro rok 2025 byl také navržen tak, aby se zrychlila demontáž/výměna tlumiče, takže nově je nutné demontovat pouze čtyři díly, čímž se doba zkracuje na polovinu.
Přepracovaný dvoupístový přední brzdový třmen, který vychází z dílů používaných na továrních závodních motocyklech HRC, je vybaven novými písty a systémem těsnění pístů. Nová konstrukce při vysoké teplotě třmenu snižuje vůli páčky o 57 %, zatímco samotný třmen snižuje změnu tuhosti za tepla o 25 %, čímž se zlepšuje linearita činnosti brzdové páčky a snižuje se únava jezdce. Jednopístový vlnovitý přední brzdový kotouč o průměru 260 mm zůstal nezměněn; zadní brzdový třmen spolupracuje s 240mm vlnovitým kotoučem.
Standardně montovaná lehká řídítka Renthal Fatbar nabízejí optimální komfort. Horní objímka nabízí dvě polohy pro upevnění řídítek, díky čemuž je lze posunout o 26 mm vpřed nebo vzad. Pokud se držák otočí o 180°, lze řídítka posunout o dalších 10 mm od základní polohy, takže jezdec má k dispozici čtyři individuální pozice.