Motor
- Elektronicky řízená škrticí klapka odvozená od modelu RC213V-S
- 9stupňový systém nastavitelné kontroly trakce (HSTC)
- 3 standardní jízdní režimy včetně možnosti přizpůsobení nastavení výkonu, brzdění motorem, HSTC a systému pro zamezení zvedání předního kola
- Rychlořazení jako standardní výbava
Elektronicky řízená škrticí klapka (TBW) u modelu CBR600RR byla odvozena od verze použité v CBR1000RR-R Fireblade a primárně byla vyvinuta pro RC213V-S. Snímač polohy plynu (Acceleration Position Sensor – APS), který je spojen s plynovou rukojetí, je zabudován do ovládacího bloku na řídítkách. Z něj je odesílán signál do elektronické řídicí jednotky ECU, která následně ovládá motor škrticí klapky, který pohybuje vlastní klapkou. Klíčovým aspektem je, že zpětná pružina a tření vytvářené systémem APS nabízí zcela přirozený pocit z ovládání plynu. Zároveň je zajištěna stejná kontrola a pocit na všech úrovních výkonu.
Také balík elektronických asistentů, které s elektronickou škrticí klapkou spolupracují, je odvozen z modelu Fireblade. Systém nastavitelné kontroly trakce HSTC nabízí 9 úrovní nastavení (plus možnost vypnutí) a slouží k regulaci prokluzu (která sleduje míru, do jaké se rychlost prokluzu kol mění v závislosti na poměru otáček předního/zadního kola), čímž plynule reguluje rychlý prokluz zadního kola. Výsledkem je hladké a intuitivní řízení adheze, neboť software tohoto systému byl vyvinut na základě rozsáhlé kvalifikované zpětné vazby z celého světa, včetně té od jezdců HRC. Úroveň 1 představuje nejslabší zásahy, úroveň 9 pak nejsilnější.
Jezdec může vybírat ze tří přednastavených jízdních režimů: Režim 1 (rychlá jízda), režim 2 (zábavná jízda) a režim 3 (komfortní jízda), další 2 uživatelské režimy User pak umožňují vlastní nastavení všech parametrů. Režimy lze přepínat za jízdy (pomocí ovladače na levé rukojeti), v režimech User 1 nebo 2 lze pak měnit i nastavení intenzity zásahů systému HSTC.
Výkon (Power – P) je možné nastavit na úroveň od 1 do 5, přičemž 1 nabízí maximální a přímý výkon. Brzdění motorem (Engine Brake – EB) reguluje výkon při zavřené škrticí klapce v úrovních 1–3, přičemž 1 znamená nejsilnější brzdění motorem. Systém pro zamezení zvedání předního kola (Wheelie – W) rovněž nabízí úrovně 1–3 (a také možnost úplného vypnutí), kdy 1 nabízí nejslabší regulaci výkonu.
Systém pro zamezení zvedání předního kola využívá informace o úhlu podélného náklonu stroje poskytované jednotkou IMU, a dále údaje o otáčení předního a zadního kola. Na základě těchto dat reguluje točivý moment a eliminuje případné zvedání předního kola, aniž by docházelo k omezení přenosu hnací síly.
Standardně dodávané rychlořazení zajišťuje bleskurychlé změny rychlostních stupňů s krátkým přerušením přívodu paliva při přeřazování a s hladším náběhem točivého momentu po přeřazení. K dispozici jsou 3 úrovně nastavení síly potřebné pro jeho ovládání.